Katowicka Karta Mieszkańca działa już od ponad pięciu lat i na stałe wpisała się w życie mieszkańców miasta. Z programu korzysta dziś ponad 151 tysięcy osób, a dzięki zniżkom ich łączne oszczędności przekroczyły 23 miliony złotych.
– Głównym celem KKM jest premiowanie osób, które są zameldowane w Katowicach i odprowadzają w naszym mieście podatki. To m.in. dzięki tym środkom Katowice są coraz lepszym miejscem do życia. Budujemy i remontujemy place zabaw, powiększamy zasoby zieleni czy też organizujemy wydarzenia kulturalne i sportowe. To również rozwój infrastruktury sportowo-rekreacyjnej, a więc miejskich basenów, boisk oraz kąpielisk, z których tak chętnie mieszkanki i mieszkańcy Katowic korzystali w okresie wakacji. Katowicka Karta Mieszkańca to przede wszystkim dostęp do szerokiej oferty zniżek i ulg – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Jak podkreśla prezydent, realne różnice w cenach są szczególnie widoczne w miejskich obiektach sportowych:
– Przykładowo, na miejskich basenach dzięki KKM mieszkańcy naszego miasta płacą 10 zł za godzinę, a osoby spoza Katowic 25 zł. Niższe są również ceny za bilety ulgowe, dzięki czemu 4-osobowa rodzina z Katowic za godzinę korzystania z miejskiego basenu zapłaci 30 zł, a koszt dla analogicznej rodziny z innego miasta wyniósłby 75 zł – dodaje prezydent.
Miejski program o KKM jest realizowany od 1 września 2020 r. W ciągu całych pięciu lat działania programu (do 1 września bieżącego roku) wydanych zostało 151 545 kart, z czego:
● 87 326 zarejestrowanych poprzez aplikację,
● 13 935 zarejestrowanych przez stronę internetową,
● 50 194 wydanych w formie plastikowej,
● 90 wydanych w formie karty wirtualnej (karta przypisana do karty płatniczej).
Tylko w ciągu ostatniego roku posiadacze KKM skorzystali ze zniżek 244 tysiące razy, oszczędzając łącznie 6,4 miliona złotych. W całym pięcioletnim okresie programu liczba transakcji z użyciem karty przekroczyła 1,1 miliona.
Zdecydowanie największą popularnością cieszą się miejskie baseny. W Basenie Brynów posiadacze KKM zrealizowali niemal 418 tysięcy transakcji, uzyskując zniżki warte ponad 7,1 miliona złotych. Na Basenie Burowiec liczba wejść ze zniżką przekroczyła 286 tysięcy, co dało oszczędności na poziomie ponad 7,8 miliona złotych. Z kolei otwarty w 2022 roku Basen Zadole odnotował już 256 tysięcy zniżek o łącznej wartości ponad 5 milionów złotych.
Program obejmuje nie tylko obiekty miejskie, ale też szeroką ofertę prywatnych partnerów. Łącznie współpracuje z nim 194 przedsiębiorców oraz 12 jednostek miejskich. Zniżki dotyczą m.in. wydarzeń kulturalnych – takich jak Tauron Nowa Muzyka czy OFF Festival Katowice – gdzie bilety są tańsze o 20%. Taka sama ulga obowiązuje na koncerty Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR). Posiadacze kart korzystają również ze zniżek w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach medycznych i prawnych, a także w restauracjach, kawiarniach czy parkach rozrywki.
Redakcja, UM Katowice, Fot. YouTube Katowice Oficjalny Kanał