Aplikacja Katowickiej Karty Mieszkańca ma nową funkcjonalność. Po zaktualizowaniu aplikacji możliwe jest sprawdzanie informacji dotyczących Parkingowej Karty Mieszkańca, np. o tym kiedy PKM kończy się ważność. Użytkownicy, którzy mają włączone powiadomienia będą mogli także liczyć na dodatkowy komunikat przypominający o końcu obowiązywania PKM.
Aby skorzystać z nowej funkcji wystarczy zaktualizować aplikację KKM w sklepie Google Play lub AppStore. Jeśli mieszkaniec posiada wykupioną Parkingową Kartę Mieszkańca lub abonament może poprzez kliknięcie w KKM przycisku „Pobierz karty parkingowe" sprawdzić następujące informacje: numer rejestracyjny przypisanego pojazdu(ów), rodzaj wykupionej formy abonamentowej w danej strefie płatnego parkowania oraz datę ważności karty/abonamentu. Aby móc korzystać z tej funkcjonalności użytkownik musi zaakceptować udostępnienie danych w celu ich prezentacji w zakładce „Parkingi" w KKM. W każdym czasie można wycofać taką zgodę i odłączyć te informacje. Po aktualizacji aplikacji może być konieczne wylogowanie się i ponowne zalogowanie się do aplikacji.
- Dodatkowo na kilka dni przed upływem terminu ważności abonamentu aplikacja KKM powiadomi użytkownika o tym fakcie. Ta funkcjonalność zasygnalizuje konieczność odnowienia abonamentu, ograniczając tym samym ryzyko otrzymania opłaty dodatkowej za postój w strefie płatnego parkowania – tłumaczy Andrzej Noras, naczelnik wydziału informatyki Urzędu Miasta Katowice.
Z kolei jeśli karta wygaśnie, KKM odpyta o nową kartę. Jeśli wykupiona została nowa Parkingowa Karta Mieszkańca, to zostanie od razu zaczytana do aplikacji. Jeśli jej nie będzie, KKM będzie odpytywał przez 7 dni, po tym czasie wróci przycisk „Pobierz moje karty", a KKM przestanie odpytywać o PKM dla danego użytkownika. W przypadku zmiany danych – takich jak chociażby numer rejestracyjny pojazdu, wystarczy w aplikacji kliknąć przycisk „Odśwież dane karty".
Katowicka Karta Mieszkańca to narzędzie premiujące osoby zameldowane w Katowicach i odprowadzające w mieście podatki. KKM wydawana jest bezterminowo, przy czym ograniczeniu podlegają uprawnienia do posiadania zniżek. Okres ważności uprawnień do zniżek wynosi 2 lata od daty wydania KKM, z możliwością odnowienia na kolejne okresy. W przypadku osób zameldowanych na pobyt stały w Katowicach, przedłużenie okresu obowiązywania zniżek następuje automatycznie. W pozostałych przypadkach, w celu odnowienia uprawnień należy zgłosić się do Biura Obsługi Mieszkańców, mieszczącego się przy budynku Urzędu Miasta Katowice (Rynek 1), o czym osoby te są informowane za pomocą wskazanego przez siebie kanału komunikacji, tj. pocztą elektroniczną lub przez SMS.
Redakcja, UM Katowice, Fot. YouTube Katowice Oficjalny Kanał