Ania jest jedną z osób, które od pewnego czasu większość rzeczy kupują tylko przez Internet. Dlaczego? Bo chociaż minęły 4 lata, wciąż wspomina ze złością, że przepłaciła w sklepie stacjonarnym za łóżeczko dla swojego pierwszego synka - to samo było dostępne online 400 zł taniej. Uczucie „wykiwania” było dla niej tak nieprzyjemne, że całkowicie zmieniła swoje przyzwyczajenia zakupowe.
Jak podkreślają twórcy zakupowego start-upu z Katowic,
By móc oszczędzić w zakupach przez Internet powstał
W Polsce udało się firmie realnie wpłynąć na zadowolenie
AleRabat.com powstał w Katowicach i chociaż początkowo był to portal działający tylko w Polsce, szybko zyskał dużą popularność. Powołany przez Rafała Kopyto w lutym 2014 roku portal już po ośmiu miesiącach mógł pochwalić się aż 100 000 użytkowników! Obecnie portal staje się globalną marką, a w jego katowickim biurze słychać 10 języków, którymi firma komunikuje się ze swoimi klientami, w tym portugalski, norweski, turecki i hiszpański.
Lokalizacja działalności nowego biznesu została wybrana nieprzypadkowo. AleRabat.com postawił na Katowice, gdyż jest to jedno z najprężniej rozwijających się miast w Polsce pod kątem biznesu, a także inwestycji lokalnych. Cała konurbacja górnośląska to obecnie miejsce, w którym inwestują największe na świecie firmy, więc warto tutaj również rozwijać nową globalną markę. Dzięki wielu uczelniom wyższym rynek nasycony jest absolwentami, którzy po odpowiednim przeszkoleniu stają się świetnymi specjalistami. Dlatego portal nie narzeka na brak wartościowych pracowników, cały czas prowadzi procesy rekrutacyjne, a sukcesywne zapełnianie wolnych wakatów wskazuje na to, że dla tej branży Katowice są idealnym miejscem do prowadzenia biznesu.
Właściciele firmy liczą, że Katowice z czasem staną się jeszcze bardziej popularne i przyciągną jeszcze więcej osób z różnych stron świata. Takie właśnie osoby są dla AleRabat.com wyjątkowo cenne, ponieważ firma cały czas rośnie i obejmuje swoim zainteresowaniem kolejne kraje. Widząc możliwość międzynarodowego rozwoju, firma uruchomiła pierwszą zagraniczną witrynę w Turcji, a po niej w Brazylii, Indiach i Rosji. Z czasem z promocji portalu zaczęli także korzystać obywatele Czech, Niemiec, Hiszpanii i Australii. W katowickim biurze firmy pracują obecnie zarówno katowiczanie jak i osoby z Gliwic czy Sosnowca, ale także pochodzące z dalszych stron, takich jak Białoruś i Azerbejdżan. Jedno jest pewne – dla AleRabat.com Katowice są domem i nie ma zamiaru przenosić się nigdzie indziej!
Nie bez znaczenia jest też siedziba firmy, która mieści się w jednym z ciekawszych miejsc na mapie Katowic, jakim jest Fabryka Porcelany. Swoimi industrialnymi wnętrzami i wyjątkowym klimatem przyciągnęła w większości młode i prężnie rozwijające się firmy – takie jak AleRabat.com. Dzięki tej lokalizacji w ciągu tygodnia pracownicy spotykają się w pięknej i designersko urządzonej przestrzeni, a w weekend w tym samym miejscu mogą się oni spotkać na koncercie, które są tutaj regularnie organizowane. Sprzyja to powstawaniu w miejscu pracy wyjątkowego, przyjaznego charakteru.
Portal gromadzi w swojej bazie oferty handlowe tysięcy sklepów stacjonarnych i internetowych. Sklepy partnerskie reprezentują niemal każdą branżę - od artykułów biurowych, poprzez produkty spożywcze, odzież, agd po ubezpieczenia czy usługi. I znaleźć tu można zarówno ofertę małych sklepów, jak też dużych sieci i znanych marek.
By skorzystać z promocji wystarczy wejść na stronę AleRabat.com i kliknąć w wybrany sklep lub kategorię. Przy danym produkcie znajdują się kupony rabatowe - każdy zawiera unikalny kod. Wpisując go przy zamawianiu produktu, zostajemy automatycznie przekierowani na odpowiednią podstronę sklepu, a kupiony tam produkt jest tańszy o rabat. W ten prosty sposób dla użytkowników portalu, każdy zakup online to oszczedność konkretnych pieniędzy.
Pozytywne efekty korzystania z AleRabat.com zauważają nie tylko klienci, ale również sklepy internetowe, które pomimo oferowanym przez siebie zniżkom zyskują dzięki zwiększonej częstotliwości sprzedaży. Ponieważ portal zarabia tylko wtedy kiedy doszła do skutku transakcja, zawsze zarabiają też sklepy partnerskie - w swojej platformie skupia ich już dziesięć tysięcy, a wszystkie one dostarczają 12 000 kuponów rabatowych codziennie.
Firma pracuje nad stałym rozszerzaniem swojej działalności o kolejne światowe rynki - w związku z tym prowadzi rekrutację. Do swojej siedziby, mieszczącej się w atrakcyjnej poprzemysłowej przestrzeni Fabryki Porcelany, firma zaprasza zarówno programistów, jak i specjalistów od marketingu posługującymi się najróżniejszymi językami. Firma podkreśla swój niekorporacyjny charakter i zachęca panująca w biurze swobodą oraz wygodnymi, dostosowanymi do potrzeb pracowników godzinami pracy. Aktualne oferty pracy dostępne są tutaj.